Introducere in Microsoft Excel

In cadrul acestui curs vei invata sa folosesti aplicatia Microsoft Excel. Cursul contine 15 unitati. In fiecare zi ai acces la o noua unitate. Dupa ce o parcurgi marcheaz-o ca si completa. La finalul cursului vei vedea o serie de exercitii. Trimite-mi exercitiile rezolvate impreuna cu o copie scanata sau pozata a buletinului si adresa la care sa iti trimitem certificatul prin posta. Daca te impotmolesti scrie-mi la adresa suport@azimutvision.ro.

Iti recomand nu doar sa parcurgi materialul ci sa exersezi si tu fiecare pas prezentat. Cel mai bine inveti exersand.

Sa incepem. 


MS Excel este un program de calcul tabelar care permite efectuarea prelucrarilor de date organizate sub formă de tabele  în foi de calcul electronice.

Microsoft Excel permite realizarea de calcule utilizând formule simple sau complexe, schimburi de informaţii intre aplicaţii de acelaşi tip sau de tipuri diferite.

Se poate folosi un spatiu de lucru foarte mare ce poate fi formatat si protejat.

Deschiderea aplicatiei

Da click pe butonul “Start”, apoi pe “Microsoft Office Excel”.

001   excel1

Pe ecran apare fereastra Excel:

002

O lucrare creată în Excel se numeşte Registru (Book). Dacă se lansează în execuţie programul Microsoft Excel, fără a deschide un document existent, atunci are loc crearea în mod automat a unui registru de calcul nou, al carui nume implicit este Book1 (vezi imaginea de mai sus).

Fiecare registru conţine un anumit număr de foi de calcul “Sheet”. Initial, registrul de calcul contine 3 foi, dar pe parcurs mai pot fi adaugate. Trecerea de la o foaie la alta se face prin apasarea etichetei aferente: 003 (vezi imaginea de mai sus, sageata de jos).

Foaia de lucru este documentul elementar pentru prelucrarea si stocarea datelor. Ea este configurata  sub forma de randuri si coloane.

Coloanele sunt numerotate alfabetic de la A (sunt 256 coloane), iar rândurile, numeric de la 1 la 65536.

Intersectia unui rand cu o coloana, formeaza un dreptunghi numit celula. 

004

 

In imaginea de deasupra suntem pozitionati pe celula de pe randul 1, coloana A.

Componentele ecranului

Bara de instrumente “Acces rapid”: pentru comenzi care se utilizează frecvent, cum ar fi “Save”, “Undo” si “Redo”.

Save = Salvare 005

Undo=Anulare 006

Redo=Refacere 007

“Redo” anuleaza ultimele comenzi “Undo” 008 si se transforma in “Repeat” care repeta  ultima actiune009.

Efectele comenzilor “Save” si “Print” nu pot fi anulate.

 

Panglica:  afiseaza comenzile necesare pentru lucru la un moment dat.

010

 

Bara de formule: permite editarea valorii sau formulei utilizate. In stanga este adresa celulei active (imaginea de mai jos, sageata din stanga). In dreapta este formula celulei (imaginea de mai jos, sageata din dreapta).

011

 

Bara de stare: o zona orizontala situata in partea inferioara a ferestrei, ce furnizeaza informatii despre starea curenta a ceea de vizualizezi in fereastra:

012

 

Etichete de linie:

In bara de derulare a foilor de calcul, au mai fost prevăzute 4 butoane care permit deplasarea printre foile registrului. Aceste butoane nu realizează selectarea foilor de calcul, ele permit doar derularea numelor lor.

Butoane  pentru rasfoirea foilor de calcul (imaginea de mai jos, sageata din stanga)

Bara de derulare a foilor de calcul (imaginea de mai jos, sageata din dreapta)

013

014 deplasare la prima foaie de calcul

015 deplasare la ultima foaie de calcul

016 deplasare cu o foaie spre stanga

017 deplasare cu o foaie spre dreapta.

Ne-am familiarizat cu aplicatia. In unitatea urmatoare vom incepe sa lucram cu documente de foi de calcul.

SEE ALL Add a note
YOU
Add your Comment
© 2012-2019 Azimut Vision

Setup Menus in Admin Panel