Tel: +40 720 34 21 22

Povești de Succes – Cătălin Lăzăroiu

După ce a urmat cursul de Testare Software, Catalin s-a angajat ca software tester. Citește mai jos povestea lui de succes.

Felicitări și mulțumim pentru interviu.

Sursă foto: Cătălin Lăzăroiu

În ce domeniu ai activat înainte de începerea cursului? Ce studii ai urmat?
Nu am avut un domeniu propriu-zis în care să activez, am lucrat în mai multe locații și prin afara țării, cel mai mult pe partea de Customer Support. N-am terminat nicio facultate, am trecut pe la câteva, dar n-am avut răbdarea să stau până la capăt. Am făcut doi ani Inginerie Aerospațială și doi ani de Mate-Info.

 

De unde ai aflat de Azimut Vision ?
Pur și simplu am căutat pe Internet, am avut mai multe opțiuni, le-am filtrat între ele și am ales Azimut. În cea mai mare parte mi-am luat informațiile de pe site-ul vostru.

 

Care a fost motivul pentru care te-ai hotărât să faci acest curs la noi?
După ce mi-am luat informațiile de pe Internet, am cerut mai multe recenzii și mentorul de la curs părea ok. În principiu, când a venit pandemia am început să mă reorientez spre partea de IT pentru că în Customer Support exista o anumită barieră ca să zic așa. Având în vedere faptul că n-am terminat facultatea, m-am gândit că un curs m-ar ajuta mult să-mi construiesc baza. Eu am mai încercat programare și înainte și am mai făcut, a fost așa și așa, tot timpul am tras mai mult pe partea de QA și am zis că asta ar fi cea mai bună variantă.

 

Ce așteptări ai avut de la acest curs? Au fost atinse aceste așteptări ?
Așteptările cele mai mari pe care le-am avut erau să avem o prezentare bună a bazelor, ceva exerciții practice și explicarea termenilor. În mare parte doream să-mi însușesc acea bază de care toată lumea are nevoie pentru introducerea în domeniu și da, a fost exact ce a trebuit să fie.

 

Cum a o fost interacțiunea cu instructorul?
A fost bine, a fost o persoană foarte faină, ne-a explicat când am avut întrebări și a fost totul super ok.

 

Ce ți-a plăcut / nu ți-a plăcut la curs?
În cea mai mare parte a fost o experiență pozitivă, dacă a fost ceva ce aș fi vrut să schimb sau să fie îmbunătățit, am uitat pentru că au fost lucruri relativ micuțe, nu ceva de impact foarte mare ca să rămân cu gândul acela că trebuie neapărat schimbat acest lucru.

 

Ce ți s-a părut cel mai greu în cadrul cursului?
Nu mi s-a părut nimic greu, a fost totul accesibil. Erau anumite lucruri pe care le înțelegeam mai greu sau aveam probleme la ele, dar asta nu ținea de curs, ci doar de mine și modul meu de înțelegere.

 

Cât de mult a contat studiul individual și curiozitatea pe parcursul cursului?
Chiar dacă majoritatea dintre noi care facem cursul avem și un job separat și ne este dificil să facem și studiu individual, adevărul este că acesta contează foarte mult și trebuie făcut pe cât posibil.

 

Unde lucrezi în momentul de față? Pe ce post? Ai început cu un internship în cadrul firmei sau direct cu un job?
În momentul de față se petrece o tranziție în cadrul companiei unde lucrez, deoarece în România a rămas un sediu relativ micuț și s-a ajuns la concluzia că ar fi mai util să trecem pe partea de freelance, dar postul meu este de QA Team Lead. Am început direct cu un full time job, deși la interviu cerusem orice variantă de job este disponibilă.

 

La câte firme ai aplicat înainte de a obține acest job?
Aplicări la job-uri am avut probabil peste 30, după care am fost contactat înapoi de vreo 4 companii. La unul dintre interviuri a fost un test de QA pe care nici acum nu știu să-l rezolv sincer și am întrebat și alte persoane cu zece ani de experiență în QA și nu au știut.

 

Te-a ajutat cursul în vederea obținerii actualului loc de muncă? (păstrarea/promovarea la locul de muncă). În ce sens?
Da, m-a ajutat la început. Având bazele acelea și încrederea respectivă că știu despre ce vorbesc a contat foarte mult atât la interviu, cât și la început în cadrul job-ului. După aceea depinde de tine ca persoană să știi să te mulezi pe modul de lucru al companiei, să nu fii rigid pe ce ai învățat tu sau ce crezi că știi tu, ci să fii tot timpul flexibil pentru ce-ți arată alții.

 

Prin câte interviuri ai trecut la firmă? Ai dat un test, ai arătat proiecte făcute de tine în cadrul interviului?
A fost o singură etapă, una mai lungă decât mă așteptam. A fost în general despre partea de QA și o grămadă de întrebări despre procesul de lucru și ce aș face în anumite situații, lucruri de genul acesta. Fiind doar partea de Manual, nu și Automation, nu au fost părți de programare.

 

Îți place actualul loc de muncă? Este lucratul în IT ceea ce te așteptai?
Pentru mine este exact ceea ce aveam nevoie și ceea ce căutam. Venind de pe partea de Customer Support și interacțiuni nenumărate cu clienți, căutam ceva prin care să elimin toată această interacțiune complet și să fie doar o interacțiune între mine și colegii de muncă.

Ce planuri ai pentru viitor? Unde te vezi peste 5 ani?
Pe viitor, poate chiar cât mai curând posibil, aș trece pe partea de Automation pentru că ceea ce fac acum e un bun început pentru asta. Deși munca noastră presupune 80% Manual, firma a avut la un moment dat niște proiecte pe Automation care s-au cam pierdut pe drum, iar eu m-am tot uitat cum aș putea să le readuc la viață.

 

Consideri că în acest domeniu este nevoie de o continuă perfecționare?
Automat, tot timpul va fi necesar să înveți. Chiar acum înainte de interviu mă chinuiam să fac ceva și mă chinui de oră să-mi dau seama ce trebuie făcut.

 

Ai recomanda cursul unor prieteni?
Deja l-am și recomandat și altor persoane, nu am verificat să văd dacă s-au și înscris pentru că nu-i știam direct, dar am fost întrebat unde am terminat și cum a fost și l-am recomandat. Cu mențiunea că acest curs îți va oferi bazele, dar necesită și foarte multă muncă din partea ta.

 

Ce le-ai spune persoanelor care sunt în căutarea cursurilor în domeniu și vor să își schimbe locul actual de muncă?
Trebuie să nu te descurajezi, să faci multă muncă individuală și să aplici la cât mai multe job-uri. Cum a fost și la mine, 25 de răspunsuri negative nu au înseamnat că domeniul nu e pentru mine, ci doar că trebuie să continui să încerc. Ca și salariu nu trebuie să ai foarte multe așteptări pentru început, eu am început cu un salariu la jumătate față de cât aveam ca și Customer Support, probabil cineva care vindea covrigi în Piața Sfatului câștiga mai mult decât mine, dar asta nu m-a descurajat, ci mi-am dat seama că trebuie să învăț mai mult, să-mi dau silința mai mult și trebuie să vadă că știu să fac ceea ce trebuie făcut și astfel am ajuns unde sunt acum.